17 november 2008

Utmanad

Mialena har utmanat mig…och jag tog den trots lite velande. Ni förstår varför ungefär längst ned på sidan.

Reglerna är som följer: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1. Jag är utbildad hudterapeut och massös men arbetar med ekonomi- och personaladministration

2. Sover alldeles för länge på morgonen och äter ofta frukost och sminkar mig på färjan, jobbdagar alltså ;)

3. När jag tycker något är kul eller när jag fokuserar på något speciellt så går jag in i det med 110%

4. Kan tillåta mig att få vara lat ibland, även fast det skulle behövas städas. Har inte alltid haft denna "förmåga" men har varit tvungen att lära mig...

5. Är empatisk och känner mycket och med.

6. Har alldeles för lätt att ta in nya dialekter och ord.

7. Jag har varit kartläsare åt min pappa i rallytävling en gång

Så kom vi till punkten då denna utmaning ska föras vidare. Var först lite osäker på om jag ens skulle anta denna då jag nämligen bara har EN att utmana, "alla" andra är tagna.
Men det blir ingen mindre än Peter, hoppas du vill vara med på denna lek.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Dialekter är kanonkul!

Åsa! sa...

Va kul att du är haj på dialekter! Jag är urusel, kan inte ens härma en stockholmare utan att det kommer in ett naj eller jo...

Tant Janet sa...

Kul att lära känna dig lite mer. Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Utmaningen antagen

Miafia sa...

Men nu måste jag ju förtydliga lite...jag är inte en sådan som bara kan plocka fram olika dialekter för att "prata" utan mer att har jag varit på ett ställe ett par dagar så tar jag till mig :-)

Håller med om att det är kul att lära "känna" personen mer bakom bloggen ;)

Anonym sa...

Nu är du utmanad, kolla min sida!