13 november 2008

Benen bör bära

bodyn.
Men...
det är knackigt idag.

Efter passet i söndags (läs: aerobic i ett fasansfullt tempo med träningsvärk som sitter i fortfarande) och efter gårdagens step (läs: Anja kör skiten ur oss) så är det skakigt och blyigt i vader, lår, ljumskar, skinkor.....jepp hela den nedre regionen. Och eftersom jag redan gått igenom DEN delen så kan jag lika gärna prata det onda i gäddhänget. Ni vet DET DÄR på bakre delen av armen som har avsaknad av muskel och därmed är sladdrigt värre....förstår ni vad jag pratar om?

Först har hon vänligheten att köra 1 timmes step (som alltid mao) för att sen köra ytterligare övningar på ben som redan är slut. Fram med stång med ett antal kilo på, släng upp den bakom huvudet lätt lutandes mot nacken och sätt dig ner långsamt och upp igen....ner på fyra och upp på fyra pumpa och pumpa singlar, tempo och upp och ner sen lååååååååångsamma igen. MÅNGA repetitioner i variation. Det ni! Då rinner svetten och det är knappt så det funkar att hålla i stången. Sen när man tror att det är dax att köra nästa kroppsdel så fortsätter hon med utfall och något annat käckt som jag inte vet namnet på. Härliga tider!

Sen är det full fart rätt på hänget. Jobba järnet för att få bort sladdret. Jag gillar det. Men det är sjukt jobbigt. Alla dessa olika övningar med stång, gummisnoddar och bräda till hjälp.
Det både bränner och skakar i något där bak. Kan det måhända finnas en liten liten stackars muskel där som bara ligger i vila? Jepp det kan ni fethajja ATT det gör! ;D

Det var alltså huvudfokus på dessa bodyparts igår, men det hindrade oss inte att hinna med bröst, biceps och mage, OCKSÅ!

The hole body fick sig en genomkörare och det var som vanligt underbart, fantastiskt, grymt kul!

Anja is the shit!
The girls are the shit!
I´m the shit!

7 kommentarer:

CharmKatti sa...

Shit pommes frites asså!
Vad duktig du är!!

Miafia sa...

Mmm ibland är jag DUKTIG, tack!
Måste ju tänka på beach 2009 och Göteborgsvarvet och välmåendet!

Och nu blev jag ju sugen på pommes oxå *s*

Åsa! sa...

Låter alldeles underbart, fantastiskt roligt! När jag läser om dina aerobicspass får jag verklig längtan!!! Det är grymt jobbigt OCH så roligt!!!
Fortsätter du så lär gäddhänget bli ett minne blott:)

Tant Janet sa...

Vad du är bra!
Jag hatälskar sånadära tränare! Men egentligen är det ju dom som är bäst!!!

Anonym sa...

Snyggt jobbat!

Miafia sa...

Åsa, jepp gäddhänget ska väck ;-)

Jeanette tack! Jag behöver ha någon som piskar på ett bra sätt och det gör hon:-)

Ann, tack! :)

Unknown sa...

Fy, gäddhäng gör ingen glad. Är dåligt på att träna det...

(liten utmaning hos mig förresten :)