7 november 2008

Hala gatan

Igår kväll var jag ute med Katti på en walk. Hon var piffigt klädd i snygga (men dock kalla) tights och lika snygg var hon upptill. Dessutom var hon smart nog att ta på makens reflexväst. Ja hon var riktigt läcker där hon gick med sina stavar. Jag å andra sidan hade fladdrande mysisar och världens bulligast väst och över det en reflexväst modell mindre. Vad tänkte jag på, vad tänkte jag med? *s*

Kände mig precis så här och mina vänner nu vill jag att ni noterar
glädjen och de pigga benen ;-)

Självklart hade vi tänkt att gå snabbt, med kraft och stora kliv, men det var snorhalt så det fick bli i ett behagligt tempo.
Det var gott ändå, det var gott att komma ut i mörket och jag måste tacka Katti för att jag kom iväg. Ibland behöver man någon som puschar och speciellt denna årstid då man lätt blir seg och trött när man kommer hem efter en arbetsdag.

När jag kom hem var alla ljus tända och jag och Micke njöt av lite vin, ost och kex och Sex and the City filmen. Lite vardagslyx emellanåt skadar inte alls!

Idag är träningsvärken ännu mer påtaglig, 2 dagar efter är alltid värst, men det är en oerhört go känsla!
Jag har en liten fundering, hur fasen kan man springa när det är sådär halt? Bör man helt undvika asfalt och köra terräng, hur gör ni åretruntspringare?

11 kommentarer:

CharmKatti sa...

Tack Marie! Så där snygg som du beskriver kände jag mig inte, men glad att du tyckte det!
Ja, det vart inte någon svettig promenad direkt. Kankse man kan limma fast sandpapper under dojjorna?

Miafia sa...

Du e alltid snygg Katti!
Nä men nästa gång blir det görsvettigt speciellt om vi limmar på det där pappret *s*

Btw så hörde jag rykten om att din man är hos min man och fikar i detta nu...kan tänka mig att de sitter och skvallrar om ö-livet som två "kärringar" ;-)

CharmKatti sa...

Ja det är jag helt övertygad om! Jag som trodde han var hemma och bakade negerbollar och städade??
Men ack va fel jag hade:-)

Åsa! sa...

Ha,ha! Såg du ut sådär frös du iallafall inte:) Och inte slår du dig heller ifall du halkar omkull:)
När det blir frosthalt får man dra sig in i skogen, eller springa ute på vägrenen, men det är inte sådär väldigt snällt mot fötter och knän. Det lutar ju ganska bra där ute!
Bättre när det blir snö, då tar jag fram broddarna, det funkar superbra. Men, hur mycket snö blir det då??? Inte här vid oss iallafall...
Om jag springer på halt underlag brukar jag få ont i knäna, antar att det blir någon märklig löparstil jag lägger mig till med när fötterna inte har något fäste...

Anonym sa...

Tjena Marie! Kolla in på jogg där finns några olika tips angående halt underlag. Jag har förresten ett par rätt bra pannlampor (diod typen) som du skulle ha användning av vid ev promenader eller löpning. Vi får höras om detta,skickas eller träffas. Puss å kramar från Götet.

Unknown sa...

Det här med halkan brukar mest vara i början när löven ligger. Sen när det blir kallare och frosten/snön kommer är det inga problem tycker jag - förutom när plogbilen har varit framme o gjort halkbana av allt... Annars tar vi väl några vändor i spåret?

Sen var Ola här o skvallrade o det bästa är att ni inte vet vad vi skvallrade om, hahahaha! ;D

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter skönt med en sådan promenix:)
Och vad kul att hitta hit till din blogg. Har jag inte gjort innan, men kommer gärna tillbaka.
Kram Lallis

Tant Janet sa...

Visst är det underbart med romantik i vardagen... och visst är det ändå lite skönt med träningsvärk. Vad duktiga ni är som kommer ut och går, jag behöver någon som drar iväg mig...
Nu ska jag vila lite inför kvällen...
Ha en bra helg! Kram

Miafia sa...

Åsa jag blev toksvettig och fick ta av mig tjocka västen. Skyller fullständigt på Micke som sa att det var sååååå kallt ute ;-) Men det var ju omtänksamt av honom eller hur? *s*
Jag ska prova springa på alla möjliga underlag så får vi se hur det känns helt enkelt.
Och du har rätt ang. snön tyvärr, kan man få hoppas på lite mer i år!

Papsen aka Woody; jag ska hoppa in där och kika och yes pannlampa vore bra, det är så äckligt mörkt här.
Puss och kram

Micke, vi kan def. prova spåret men det ska vara sablans jobbigt.
Det är nog lika bäst att vi tjejer inte vet vad ni skvallrade om. Men jag vet att ni åt tårta och det är inte fy skam *s*

Hej Lallis, vad kul att du hittade hit och gärna vill komma tillbaka. Du är mer än välkommen :-) Ska självklart ta och titta in hos dig!
Kram

Jeanette, jag vidhåller att det behövs mer romantik i vardagen. Man glömmer det ibland! Jo det är betydligt lättare att komma ut om man är fler!
Hoppas du har en avslappnande stund i badet med den kalla och att kvällen blir superduper!
Kram

A home far away sa...

Vad duktig du är och motioner utomhus även under vintern, kan göra gott att andas in lite kalluft efter en arbetsdag:-!

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

Miafia sa...

Gunilla vad kul att du hittat hit, det är verkligen superkul.
Varmt välkommen!
Jag är bara en vardagsmotionär som försöker må gott även i detta väder, har dock inte kommit så långt ännu som uteträning i vinter, vi vår se hur det artar sig ;-) Får otroligt bra, kloka och härliga tips från mina bloggvänner och försöker rida på den vågen!

Låter spännande att bo i Singapore, ser fram emot mer info!
Ha en bra helg!