12 november 2008

Ersättare

Nu är det klart.
Igår blev det klart.
Det har gått fort med tanke på att det "bara" var två veckor sen jag sa upp mig.
Jag har funnit en kvinna som tar över efter mig.
Det enda som fattas innan jag kan börja på mitt nya jobb är
en inkörningsperiod.
Men jag har stora förhoppningar om att det ska gå
både smidigt och smärtfritt.
Hon har erfarenhet och en härlig personlighet som passar in på företaget.
Skinn på näsan och ett go som bara kan vara positivt.

På måndag ska vi göra löner ihop, på fredag blir det något annat.
Och den 1/12 börjar hon på heltid.
Så går vi parallellt så länge som det krävs.

Jag blickar framåt med både spänning och vemod!

13 kommentarer:

CharmKatti sa...

Vad roligt! Då är det inte långt kvar då tills du äntligen får börja ditt nya jobb!
Vart det den tjejen du pratade om på vår promis?

Tant Janet sa...

Vad skönt att det gått så fort och smidigt! Hoppas det fortsätter lika bra så du får börja nya jobbet snart! Ha en bra dag!

Miafia sa...

Katti, det stämmer det är hon.

Jeanette, ja det är riktigt skönt och hoppas självklart på en bra start på nya. Spännande :-)

Kram på er

Unknown sa...

Lär bli en del timmar extra med nya jobbet tror jag också. Fler timmar ensam med ungarna för min del. Men det är OK - bara för att det är DU, darling!

<3

Anonym sa...

Starkt o söka dig vidare. Dessutom bloggandet kommit igång igen, gilals. Vill inte göra dig avis men jag har fått ett pris på min blogg!

Miafia sa...

Micke nu kanske du går händelserna lite i förväg. Vet inte alls om det blir så många extra timmar. Den som lever få se ;-)
Tack ändå för att du tar på dig barnen bara för att jag är JAG *s*
Puss

Peter, trevligt att se dig här igen! Var har du varit?
Och hur lyckas man få pris när man knappt bloggar längre...*s*
Men GRATTIS till utmärkelsen och se nu till att ära den!

Unknown sa...

Ja... Jag har ingenting emot att vara med grabbarna ensam. Däremot vill jag ju ha dig hemma mer. Skillnad på hur man läser text. Eller skriver den! :D

<3

Popprinsessan sa...

Spännande med nytt jobb! Hoppas att det går bra med överlämningen till din ersättare! Byter du arbetsplats helt, eller byter du "bara" tjänst?

Anonym sa...

Va gött att du hittat en ersattare, hoppas att det gar smidigt till sa du kan borja pa det nya jobbet inom kort...
Roligt att du tar dig an(n) bloggandet igen, maste fa in rutinen att lasa varje dag...
Gillar verkligen ditt sambokontrakt, det ska val inte finnas nagra hinder for duktiga Micke att skriva under den... ;).
Pussa o krama pojkarna!

Unknown sa...

Ann - jag har inte presenterat mitt förslag på hennes del av sambokontraktet än. Som tur är... ;)

Miafia sa...

Popprinsessan, tack! Jag byter arbetsplats helt efter mer än 10 år.

Ann, ja det gick smidigt och är fANNtastiskt gött! Jo nu är jag inne i ett bloggstim och hoppas att det håller sig ett tag. Gör mitt bästa för att ni ska hänga med i vad som händer här i Svedala ;-)
Mig oxå gillar kontraktet *s*
Hörs på skype i helgen!
Puss och kram

Micke, vem vara chef, vem bestämma?
Pöss

Anonym sa...

Eftersom jag (o Fred) fick aran att bo hos er ett tag nar vi blev "hemlosa" i Sthlm sa vet jag VERKLIGEN vem som e bossen hemma hos Johansson's/Karlsson's... Behover jag uttrycka mig mer ;)

Miafia sa...

Ann, nej det var rätta, klara besked hahaha.
Puss och kram