6 november 2008

Begynnande träningsvärk och vingpiner

Nu är jag igång igen med träning och det känns görgott! Fattar inte varför jag faller bort så fort när jag har annat i huvudet. Men jag är medveten om "problemet" vilket gör det, eller borde göra det lättare att fixa det, eller hur?

Det var ett lika långt pass, som vanligt, 1 tim step och sen rygg, ben, styrka, mage, balans och stretch i resterande 30 minuter. Superkul helt enkelt och jobbigt precis som det ska vara.

När jag kom hem berättade Micke något kul som jag bara måste vidarebefodra.
Matteus skulle sätta på sig sin pyjamas och råkade stoppa ner båda benen i ena benet och säger lite bestämt och fint

- Pappa, jag går som en vingpin

Goding ;-)
Många kul saker trillar ur barnens munnar lite nu och då.
Vad säger era barn för kul?

Ha en fin fin dag alla!

5 kommentarer:

CharmKatti sa...

Bra Marie! Way to go!
Step är kul, fast det får jag inte hålla på med just nu:-(
Du, kankse vi ska ta och försöka ta en walk, inte i dag dock, men när som helst annars!
Mina barn säger mycket kul. Iaf Lovisa, Fanny säger mest hej hela tiden och mamma då förstås, det är det enda hon kan än så länge:-)

Åsa! sa...

Pingvingång, underbart! Skriv upp det, för man glömmer så lätt alla dessa roligheter som barn har för sig:) Du ska inte ha dåligt samvete för att du inte hinner träna. Det är klokt att prioritera, och ibland räcker tid och ork helt enkelt inte till. Vi är inga övermänniskor precis!
Träning ska inte vara ett krav och dåligt samvete, det har vi nog av ändå i livet! Träning ska ge energi, avkoppling och glädje! Viktigt tycker jag!

Tant Janet sa...

Härligt med träningsvärk, jag börjar också känna av en hel del i rumpan. Det är bra!!
Otroligt härliga bilder på killarna!
Ha det gott!

Anonym sa...

HAHAHA, Matteus e ju bara for GO! Han e en lite vingpin....
Gott me traning syster!

Miafia sa...

Tack alla för svar, det värmer :-)

Katti, och så bidde det en walk även fast "du inte kunde"..härligt!
Skriver du upp vad dina barn säger?

Åsa, man skulle ha skrivit upp allt kul under årens lopp men tyvärr har jag slarvat. Tror mig komma mycket men ack vad man kan bedra sig...
Tack för dina kloka ord som vanligt Åsa, det är skönt att höra det från någon annan och kanske kan det dåliga samvete släppa lite...jag gör mitt bästa ;)

Jeanette, det är tokgott med träningsvärk...sådär gottont liksom :-)
Tack för kommentaren om bilderna på mina goa pojkar!
Ha det!

Ann, han e underbar lillplutten :-)
Jogga fint!
Puss