19 november 2008

Förkylt, hett och rött

Äsch vad lite tid för bloggande det blir ibland eller rätt så ofta kan jag tycka. Men det är full fart på jobbet och när jag kommer hem orkar jag knappt sitta framför datorn.

Börjar bli förkyld vilket aldrig slår fel när något av barnen är sjuka. Jag har inte tid att bli sjuk och trotsar den för att gå på step ikväll. Missade förra gången och vägrar missa en gång till!
Ska försöka ta det i min takt, känna efter och lyssna på kroppen, så ska det väl inte vara någon fara.

Idag har jag haft en liten konflikt på jobbet. Jag brukar sällan bli arg där, men när det är befogat så poppar mitt heta röda temperament upp. Nej då jag höll god ton, men lät väldigt bestämd. Inte för att det hjälpte något vidare från början eftersom personen jag diskuterade med är väldigt svårdiskuterad och ALDRIG skulle erkänna att han gjort fel.
Det är skönt att veta att man har rätt, men man ska också kunna erkänna sina brister och fel, eller
hur?

Denna gång hade jag så mycket RÄTT och det känns skönt att gå "vinnande" ur samtalet trots att den andra personen i fråga inte tycker det.

Ha en fin kväll!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Omega 3! Funkar kanon!
Det ÄR skönt att "vinna". Och det gör man ju oftast inte om man visar humör, så bra jobbat där!
Ha en bra kväll, och trampa hårt på bacillerna så de försvinner! :)

Unknown sa...

Hehe! Dont mess with my mean Marie-machine!

;)

CharmKatti sa...

Jag tycker det är skönt att vinna en het diskussion även med min äldsta tonårsdotter, eller nähä, var hon bara fem år?

Popprinsessan sa...

Det är visst fler som hade jobbdiskussioner igår! Tyvärr kände jag mig inte lika glad när min diskussion var över... men det är väl bara att ta nya tag!

Hoppas det gick bra på steppen och att du inte tog ut dig - säger en som är väldigt förkyld (dottern har släpat hem dagisbaciller). Ha en bra dag!