23 november 2008

Helgsurr och tillbakablick i veckan

I onsdags var det step som vanligt och jobbigt som vanligt. Mycket ben och rumpa vilket passar mig perfa.

I torsdags kommer jag knappt ihåg vad jag gjorde.

I fredags hade vi en supertrevlig träff med görgoa människor (läs: Katti med man och syster) på lokal restaurang. Hennes make hade planerat detta eftersom hon fyllt år så det blev väl en liten överrasking!
Det var mat, dryck och en massa prat och härliga skratt! Hemvägen var kantad av skönsång och ännu mer skratt :-)
Katti är en baddare på sång, en riktig rockbrud och dessutom mycket snyggare i håret än Mirre!

I lördags var vi lite slitna men det hindrade absolut inte en spännande stund på Marcus innebandymatch. Full av dramatik och vinst till grabbarna! Supernajs!
När vi kom hem på eftermiddagen jag och Marcus blev jag glatt överraskad över att altanbelsyningen var uppsatt och lyste vackert. Men bara för en stund för sen drabbades ön och grannön av strömavbrott som varade i flera flera timmar. Vid 19:30 funkade strömmen igen för ett litet tag sen vart det avbrott igen. Vi tände minst 50 ljus på nedre plan, tog ner täcken och kuddar och bara låg och mös. Tänk vad mysigt ändå trots att ungarna blev lite besvikna över att inte tv´n funkade så hade vi en väldigt go pratstund!

I dag sov vi länge, jag klev upp först kl. 10:30. Är superförklyld och behövde tydligen sova sova sova säng. Har hunnit med ett smyckesparty och kom hem med 2 stycken ringar och 2 styck örhängen.
Aerobicsen blev inställd då Anja är sjuk vilket ju inte gjorde så mycket även om det är synd att hon e kass! Hoppas hon kryar på sig fort, hoppas jag kryar på mig fort!
Annars har det mest varit plocka lite hemma och softa framför burken.
Det blir en tidig sänggång för att piggna till och förhoppningsvis göra förkylningen bättre till jobbdagen i morgon.

Vi höres!

8 kommentarer:

Tant Janet sa...

Hej, det låter som om ni har haft en bra helg!
Kram

Tant Janet sa...

Krya på dig förresten!

Anonym sa...

Krya pa dig syster. Roligt o prata med dig igar, aven om det bara blev en snabbis... Jag e van ;)!
Lagg garna upp lite mysiga snobilder. Har e det kallt men ingen sno...
Kram kram

Miafia sa...

Jeanette det var en bra helg, men den hade varit super utan förkylningen. Ja du vet vad jag pratar om!
Tack :-)

Ann, tack för krya och jag ska försöka bättra mig i att prata längre och oftare! :-)
Ska ta bilder och lägga ut, men nu ska jag vila mig frisk.
Puss och kram

Åsa! sa...

Hoppas du snart kryar på dig! Det kan vara lite smånyttigt med strömavbrott. Iallafall jag springer omkring och tänker än göra det ena och än göra det andra, som man behöver EL till...

Popprinsessan sa...

Hoppas förkylningen har mildrats något. Här hänger hosta fortfarande kvar vilket gör att jag ALDRIG kommer igång med träning. Eftersom jag är otränad vill jag inte börja medan jag är förkyld (kanske en dålig ursäkt, men jag vill verkligen bli av med den här förkylningen
!)

Verkar mysigt att bo på en ö!

Åsa! sa...

Du har fått en utmärkelse på min blogg!

Miafia sa...

Åsa, det är minsann nyttigt att bara få vara och reflektera över vad man faktiskt gjorde förr utan tv, radio, dator, spelkonsoler och så vidare och så vidare...

Popprinsessan, tack men förkylningen hänger kvar och jag är hemma. Snart så ska den vara häck väck. Dessutom är vår aeriobicsinstruktor också sjuk så den är inställd i veckan.
Du ska absolut inte börja träna med förkylning, bättre vänta till du är helt frisk!
Det är underbart att bo här och det är stor skillnad på snö här och i stan. Här är allt vitt och vägarna är snöbeklädda. I stan är det brunt och smutsigt...

Åsa, tack vad du är go!