3 november 2008

Att våga

Att våga lyssna på sig själv
Att våga släppa taget och kasta sig ut och ge av sig själv
Att vara bra och våga stå för det
Att jämföras med andra
Att vänta på besked
Att fundera
Att analysera
Att vara helt uppslukad i tanken
Att glädjas av resultatet
Att ta mod till sig och göra någon besviken
Att andas ut och känna glädje och stolthet över att ha VÅGAT!

En mycket kortfattad beskrivning över mina sista veckor då jag sökt nytt jobb och fått nytt jobb :-)
Det har varit en mycket jobbig tid, en mycket lärorik tid och en lyckans tid!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Från framsidan! Grattis och lycka till med nya jobbet,alltid bra att våga,man lever bara en gång. Nu när du landat så är det gött att komma igång igen med lite träning,livet leker och snart skall du få springa i den underbara saltstänkta luften i Götet härligt va. Keep on Jogging. Pussar å kramar från Götet.

CharmKatti sa...

Men hallå där, hörde nåt om nytt jobb. Från grannen!!
Dags att ses tycker jag och uppdatera oss lite!

Miafia sa...

Tack framsidan! Det är ju så att man måste våga, ibland tar det lite tid bara. Mental förberedelse kan man kalla det ;-)
Jepp jag ska ta tag i träningsdelen nu när allt är klart och jag är en mer avslappnad, harmonisk Marie :-)
Förhoppningsvis får jag/familjen ta del av saltastänkluft tidigare än maj. Puss och kram

Katti, jepp en "uppdateringsdejt" vore najs ;)
Kram

Åsa! sa...

Stort grattis till dig Marie! Det är skönt efteråt, när man vågat, men lite läskigt innan...

Unknown sa...

Grattis!!! Vad kul! Det är inte alltid så lätt att våga stå för att man är bra, men det brukar ge resultat. Blir det stor skillnad på själva jobbet (så att säga)?

Unknown sa...

Hon är sååå duktig min brud! Jag är stolt över henne och det var faktiskt spännande bara att diskutera VARFÖR hon skulle få jobbet i konkurrens med alla andra som sökte.

Nervigt var det - det syntes på dig, Marie.

Men glädjen när du ringde och berättade var underbart.

Unknown sa...

-t...

Anonym sa...

Stort grattis igen syster, du ar bast!
åååå, jag langtar sa efter saltstänkta luften i Gbg... ;)
Kram fran Ann o Fred i DC

Tant Janet sa...

Hej och grattis till jobbet! Vad är det för jobb du fått?? Blir lite nyfiken nu.

// Jeanette

Miafia sa...

Tack för grattis Åsa!

Mialena, tack det blir mer betonat på ekonomi, men jag kommer till en superspännande bransch, nämligen kläder och me like ;-)

Micke du ska ha en stor fet puss för att du orkade med mig. Jisses vad jag har malt på *s*
Pöss

Ann, du får nöja dig med lite medhavd saltluft från mamsen och papsen när de kommer över.
Tack syrran för stödet och hälsa maken! Pussar och kramar

Jeanette, kul att du skriver här hos mig och tack för grattis!
Det är på ett företag som heter WeSC. Coola kläder och jag ingår i ekonomigruppen. Har varit på samma företag i över 10 år så det var liksom dax att prova något nytt. Det känns superspännande :-)

Magda Gad sa...

grattis! och vackert skrivet.

Miafia sa...

Åh tack magda gad! Du gör mig glad :-)
Välkommen och kul att du hittat hit!