26 november 2008

Jullådornas tid är kommen, SNART

Och vips så har nästan alla grannar i området satt upp adventsstjärnor, stakar och annat fint. Endel börjar på tok för tidigt enligt mitt tycke, somliga är ute i lagom tid och jag, JAG är alltid ute i sista stund!

Stressdjävulen sitter och hackar på min ena axeln och den där söta lilla goa "ta-det-lugnt ängeln" sitter på andra och smeker mig varsamt.
- Marie hämta lådorna, putsa fönster och fixa, NUUUU!
- Marie du hinner. Ta det med ro, slappna av och njut.

Än så länge har "ängeln" övertaget. Snart däremot så är jag väl sönderhackad på ena sidan...

Hur nu än vägen dit är kantad så kommer det ta mig tusan bli underbart fiiiiiint på söndag!

11 kommentarer:

CharmKatti sa...

Själv fick jag ju just reda på att det är 1:a advent redan nu på söndag! Hade absolut ingen koll på detta! Snacka om att jag blev superstressad nu, eller samtidigt, varför, vad gör det om stjärnor o annat kommer upp en dag senare??

Tant Janet sa...

Håller med, vi sätter inte upp nå´t förrän tidigast 1;a advent. Själv är jag i Åre i år så Tobbe får fixa själv.

Anonym sa...

Tjena Marie! Kul inlägg angående advent tyckte Götet,Kom förresten att tänka på en rätt viktig och smart grej jag hörde för nått år sen. Det gäller koll av batteri i brandvarnare inför advent och juletid,för att komma ihåg detta så är det väldigt smart att skriva en kom-ihåg Lapp och sätta på någon av prylarna man plockar fram.Batteri räcker ofta 1 år. Maila eller sms:a detta vidare till vänner och övriga du bryr dej om.

Unknown sa...

1:a advent känns som lagom tid ja. Får se om jag hittar pyntet bland flyttlådorna bara :)

Åsa! sa...

Jag tycker det är en dödssynd att tända stjärnor och stakar i förväg!!!
Och stressad det är jag med... Blä för stress!!!

Popprinsessan sa...

Jag håller med Åsa - gillar inte riktigt när man sätter upp adventssakerna för tidigt. Ok om man sätter upp dem på lördag typ, men vill helst inte att man tänder dem förrän på söndag :-)

Maken har iaf plockat ner lådorna från vinden (eftersom han nu är bortrest till sön) och jag har en intention att putsa alla fönster i helgen. Fast det hade jag visst förra helgen också :-D

Idag fick jag mitt första julkort på posten, vad säger ni om det då? ;-)

Lallis - liv och leverne sa...

Jag väntar nog till 1:a advent, men det är ju liksom alldeles snart:)
Kram Lallis

Popprinsessan sa...

Förresten, är det ok om jag länkar till dig?

Miafia sa...

Tack för alla kommentarer och ha det så mysigt i helgen. På söndag tänds ljusen och juldofter sprids av glögg och pepparkakor...Mumsfilibaba!
Kram på er!

Jag sa...

Hej Marie, vad trevlig att du kikade in på min blogg =)
Hoppas att det blev en mysig 1:a advent!

Må så gott!
//m

Miafia sa...

Tack Millahual, kul att du kikade in här oxå!
Ha det gott!