11 november 2008

Äktenskapskontrakt


försökte den här kvinnan att kontrollera sin man med. Han, alltså Guy, skulle berika hennes känsliga och spirituella välmående. Han skulle rabbla Kabbalah-texter ett visst antal timmar i veckan. Han fick aldrig höja rösten utan skulle istället säga "Jag förstår att mina handlingar har gjort dig upprörd, snälla jobba med mig för att lösa detta." Kontraktet innehåll även hur ofta de skulle ha sex och så vidare och så vidare. Det sprack och nu ska de skiljas.

Hjärnan har hon säkerligen använt mången gång, men inte vill jag påstå att hon är vidare ödmjuk.

Varför de nu ska skiljas efter 8 år kan man spekulera i det oändliga på. Kanske bröt han kontraktet på någon punkt, kanske tog kärleken slut, kanske..... Frågan är dock hur mycket av hennes tillgångar han får när han går. Läste någonstans att de är uppskattade till 3,8 miljarder. Hua hur mycket pengar får en människa ha egentligen!

Madonna är Madonna och hon är 50 år gammal. Hon har gjort fantastiskt mycket bra under åren, hon ser helt fantastisk ut. Hennes kropp är grymt vältränad och hon har snygga, läckra kläder. Hon hänger med i tiden och har gjort så i alla år, hon är en poppopulärbrud helt enkelt :-)
Det finns mycket att skriva om denna kvinna, men jag nöjer mig så och lägger ut några bilder:


Jag tycker att hon är lika snygg i det mörka som i det ljusa, vad tycker ni?

Jag spinner nu vidare på "äktenskapskontraktet" eller snarare "sambokontrakt". Fick en liten tanke om att sno idén och här kommer min lista:

* Mat på bordet när jag kommer hem varje dag
* Plocka undan och diska
* Hålla rent och fint med vikta, undanplockade kläder
* Romantisk
* Presenter lite nu och då
* Massage minst 4 ggr/vecka
* Förstå mina känslor och aldrig höja rösten just med tanke på MITT VÄLMÅENDE
(måste ju ta den oxå)

Frågan är vad jag kan erbjuda honom? Pengar spricker ju. Så varför inte helt enkelt MIG. Mitt underbara utseende, min härliga kropp och min vackra, klanderfria personlighet.

Det är ju klappat och klart!

Goa tisdagshälsningar från ödmjuka Marie!

7 kommentarer:

Unknown sa...

Precis hon ja.
Det där med plocka undan är ett genomgående tema hos många vänner kan jag säga... Köra tvättmaskin skulle jag sätta på min lista ;)

Unknown sa...

Eeh... har du lärt dig vad ironi är nu helt plötsligt, darling?!

;)

Tant Janet sa...

:-)
Kontrakt - underbar tanke! Nu har jag i och för sig en man som gör det mesta och är underbar, men lite fler överraskningar skulle jag gärna ha på listan.

Madonna - ja vad kan man säga 50 bast och skitsnygg!!!!!!

Anonym sa...

Härligt med ironi, eller hur:-)
Men jag tror inte Marie var ironisk, hon vill ha en man som gör allt detta, eller hur!!

Kram på dig!

Åsa! sa...

Det är ju lätt att vara 50 år utan rynkor och vältrimmad kropp när man har obegränsat med pengar. Undrar just hur hon skulle se ut o-opererad och o-stylad... Säger jag avundsjukt när jag sitter här nyvaknad med svarta ringar under ögonen och uruselt sömnbrist humör:)

Anonym sa...

Btw, så tycker jag att Madonna helt klart är snyggast i mörkt hår!

Miafia sa...

Mialena, bra gissat :-)
Men serru att tvätta är min kära M superbra på. Ja han är bra på det mesta, faktiskt! ;)

Micke, passa dig nu annars så införlivar jag kontraktet. Du kommer inte undan! *s*

Jeanette, min kära M är oxå underbar och duktig på mycket. Men tänk om man finge ha det så bra som mitt önskekontrakt *s*

Katti, jo du kan den biten. Ironibiten alltså. Jag över friskt ;) Men inte denna gång såklart. Kontraktet är utskrivet och klart och nu väntar jag bara på Mickes signatur *s*
Kram tillbaka

Åsa, visst är det så. Pengar kan fixa det mesta. Och mest troligt ser hon ut precis som oss med mörka ringar under ögonen...
Hoppas du sover ikapp din brist och att du blir piggare snart!