2 september 2008

Jag ser VITT överallt!

Jag tror minsann att vitt är min nya favoritfärg. Det har smugit sig på sakta men säkert och nu är jag totalt kär i färgen. "Egentligen är inte vit någon färg, utan endast närvaron av ljus". Om man vill veta mer om färg så läs här.

Tänk vad fort saker och ting kan förändras, tänk att jag är så ombytlig av mig. Det är förvisso härligt med ombyte men, ja det finns ett MEN, det kan vara lite kostsamt!
Tur att det sunda förnuftet dyker upp när det behövs, det där vuxna, mogna tänket ;-)
Har man vitt i grunden (inte allt dock för det skulle bli lite tråkigt) så kan man ju piffa med olika färger runt omkring såsom ljus, kuddar, dukar, mattor osv osv.

Jag/vi har nu målat om 2 möbler därhemma och har sängen och trappan som nästa projekt. Jepp det är korrekt uppfattat, det ska bli VITT!
Jag måste såklart lägga till i protokollet att jag fortfarande älskar rött, men bara lite mindre av det i hemmet.

Vart är jag på väg, vart är vi på väg....stora funderingar om vad som komma skall i framtiden...ja och sen blev allt svart *s*

2 kommentarer:

Åsa! sa...

När jag och herrn flyttade ihop för sisådär 20 år sedan, då var allt vitt, sedan blev det svart, furu och sådär har det hållit på... Det blir jobbigt om man ska hänga på varje trend, men varannan kanske??? Ha det gott!

Miafia sa...

Variation förnöjer i lagom mängd. Jag/vi har provat många olika varianter genom årens lopp men jag tänker att man kanske någon gång landar i något trivsamt hållbart under låååååång tid!
Varannan trend el. kanske var tredje var fjärde...det är i varje fall snällare mot plånboken.
Ha det du med!