6 september 2008

Fel start på dagen

Idag är jag ännu ARGARE på min mobil, grrrr! Igår kväll eller snarare natt ställde jag mobiltelefonen för ringning. Kl. 08:20 skulle jag kliva upp för att väcka Marcus inför dagens samling till fotbollsmatchen. Tror ni f*n skapet ringde? Nä, det gjorde den inte!

Jag vaknade till när jag hörde barn som var ute och lekte och tänkte direkt att nu går det åt skogen. Tittade på klockan och den var 9:25. Upp for jag som en raket och väckte Marcus som ju inte blev gladast i världen på sin mamma som lovat att väcka honom i tid. What to do, what to do! Jo jag meddelade oss direkt till tränaren och förklarade vad som hänt och att vi skulle komma försent till samlingen kl. 9:45. Vi var där först kl. 10:20. Hade det inte varit för att färjan bara går halvtimmestrafik kunde vi såklart varit där tidigare, men nu bor vi ju på en Ö liksom.
I varje fall så slutade allt bra eftersom själva matchen inte skulle starta förrän kl. 11:00, puh *torkar svetten ur pannan*

Nu har jag det alldeles lugnt och tyst hemma. Lilleman är på discokalas,

mellantypen hänger med polare och den där största av oss alla, jobbar.

Jag känner verkligen för att springa, men har sån grym träningsvärk så jag låter nog bäst bli. Dessutom är det ju aerobics i morgon igen så min kropp behöver vila en stund. Så jag tar väl och städar istället, kan lätt konstatera att det behövs. Både städning och tvättvikning blir dessvärre lidande på vardagarna. Hur ska man göra för att hinna med allt? Jag bara undrar! Mamma kan du ta och komma upp snart? Du har ju en förmåga att kunna trolla!

Kram från en icke städsugen Marie!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Men vad jobbigt! Försova sig vill man verkligen inte göra. Tur att du inte skulle till jobbet dessutom...
Städning har jag rationaliserat bort, det finns så mycket annat som känns mer akut :)

Miafia sa...

Jo det finns ju alltid ett scenario som kunde vara värre...

Jag är ännu inte klar med städningen, jag ska bara...jag ska bara göra några andra roligare saker först ;)

Lilo sa...

Hua! Vilken läskig blogg. Träningsblogg... Vad är det? ;)
Fast att scrappa är träning! Eller hur? Jag sträcker mig efter saker höööögt upp på hyllorna och kryper runt och letar sådant jag tappat. Och däremellan pysslar jag lite mer avslappnat! ;)
/Peters syrra

Miafia sa...

Hej Lilo! Fast nu får Peter se till och ändra namnet för det är ju faktiskt en välmåendeblogg.
Det är väl tur att vi är "bra" på olika saker? Du är grym på att scrappa och jag är grym på att träna, snart i varje fall *s*