14 september 2008

Bullmamma

Jo så var jag hemma i fredags med och det blev forsatt bakning. Vi gjorde ännu fler cupcakes.
Jag brukar sällan baka, men nu när jag ändå var hemma i två dagar så fanns liksom tiden.
Vi kladdade och pysslade och så här blev det:

Framåt eftermiddagen när resten av familjen kom hem så tog jag mig en joggingtur. Skönt att få luft, skönt att komma ifrån ångorna från köket (för det är ju farligt goda ångor). Jag hade med mig mobilen och lyssnade på musik, det funkar väldigt bra för mig att springa med uppiggande musik. Det var helt underbart väder, solen sken (vilket jag inte gillar annars) men det var kallt och perfekt luft. Det gick således väldigt bra och jag hade skönt flyt. Det blev totalt 7.11 km och jag höll faktiskt ett 6.03 tempo. Det verkar som om att det börjar ge frukt och att jag kan hålla detta tempot även under en längre sträcka. Vilken kick jag kände och hela fredagskvällen gick jag omkring som i ett lyckorus, fasen vad gött!

För info så kan jag bara inte lämna klockan/tiden därhän men så länge jag inte känner mig stressad så kör jag. Jag vet dessutom med mig att jag ändrat beteende. Förr så kollade jag tiden flera, flera gånger när jag sprang nu så tittar jag bara 2 ggr, vid start och vid "mål".

I går, alltså lördag, hade vi barnkalas så det var full fart från morgon till kväll. Vi hade ett pirattema med skattjakt vilket var uppskattat. 14 barn och några föräldrar som stannade fikade för fullt. Vänner blev kvar och vi bjöd på middag.

Idag är det nog dags för lite välbehövligt slöa för att bygga upp lite krafter till aerobicsen!

Ha en härlig söndag allihop!

6 kommentarer:

Unknown sa...

Jag är imponerad att de fick vara ifred såpass länge att du hann ta kort! Jag hade provätit av allihop... :)

Skönt att du inte är stressad av klockan! Att titta vid start och mål verkar vara lagom, och att få en snittid när man redan är klar är ju inte samma sak som att hålla på att försöka räkna ut den under tiden. Bra tempo på bra sträcka!

Åsa! sa...

Bra sprunget Marie! Visst är det härligt att springa i den här klara höga lite höstiga luften!

Anonym sa...

De var lika goda som de såg ut, cupcaken!

Ingen aerobic för mig idag, men tog en powerwalk med jobbarkompis iaf.

Miafia sa...

Mialena, smeten var jättegod sen orkade jag inte mer *s*

Åsa, den här luften passar mig perfa. Får helt andra krafter än i värmen.

Anna, kul att du tyckte om dom. Vi fick så många över så vi har fått dela ut för att undvika att bli frestade. Det var en jättebra omgång i aerobicsen. Hon har ökat tempot avsevärt. Promenader är aldrig fel!

Anonym sa...

När ska jag få komma igång med aerobicsen då??
Fast jag är mycket bättre i alla leder, men inte helt bra.
Cupcakes, ge bort??
Hallå, vet du inte var jag bor eller:-)

Miafia sa...

Katti, jag vet var ditt hus bor, HUR KUNDE JAG!? ibland blir jag inte klok på mig *s*
Nästa gång jag bakar så kommer du inte undan!
Bli bra fort, vi vill ha dig med på aerobicsen!