22 september 2008

4 dagar sedan

jag knåpade ihop ett inlägg. Var tog tiden vägen?
Och vad har jag gjort, sitter här och funderar och det är mest bara suddigt tiden till ära, men jag försöker bena ut det så gott det går.

I fredags hade jag fina planer på att jogga men köpte på mig en massa höstblommor och stod och planterade hela em/kväll, jaaaa kanske inte hela men det tog sin lilla tid. Omförhandlade tanken med mig själv och kom fram till att lördagen skulle bli ett fint joggpass i stället. Ooops vaknade inte förrän kl 10:30, käkade frulle och sen var det bara att göra iordning sig för att dra in till stan på den bokade "mamma-son lasergamematchen". För till protokollet att vi morsor, 5 st av oss ,vann mot våra söner de första 15 minuterna, yes vilken känsla, vi ägde :-)
Nu kanske vi inte kan ta till oss all ära för vi hade några andra (läs barn) i vårt lag som gjorde väldigt, väldigt bra ifrån sig, men jag passar på att tala om här och nu att jag vann statistiken, JAG kom på första plats av 32 st spelare! Jag är stolt som tuppen...vadå! moi tävlingsinriktad, nääää vad får ni det ifrån ;-)
Den andra omgången spelade vi ihop med våra söner mot andra barn och då vann vi också. Jag kom då på 5:e plats och min Marcus tog 1:a placeringen *applåder*
Måste såklart vara ärlig och berätta att jag inte hade bäst statistik på träffsäkerhet men jag borde säkerligen haft 100% på "den som sköt mest skott", hahaha.
Vi avslutade dagen med middag på Hard Rock Café.
Det var en aktiv, mysig, kul dag och jag gör gärna om det igen!

I söndags hade vi städdag i samfälligheten. Vi krattade, rensade, bytte tak, oljade, sopade, grillade korv och var sociala från kl 10-15 ungefär. Många försvann väl tidigare och fler höll på längre. Jag försvann (det kunde jag göra med gott samvete) för att åka på den sedvanliga aerobicsen.
Lovar att jag somnade gott den kvällen!

Smider fina planer på att jogga i morgon och får eventuellt med mig Anna och Lena (ytterligare en ny vän).

NEEEEEEEEEEEEJJJJJJJ jag kan väl inte smida planer, e jag go eller!
Måste bestämma här och nu att jag SKA jag SKA jogga, har jag förstått!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena! Ut med dej bara det är så gött väder att springa i nu. Du ser vad aktiva vi är på framsidan kolla på Jogg. Vi hörs ha de gött!

Pözz å kram!

Miafia sa...

Ut kom jag oxå :)
Vad duktiga ni är både du och mamma, keep up the good work!
Pussar och kramar