11 september 2008

Match hemma & hemmabak i regn

Onsdagens aerobics inställd till förmån för Marcus fotbollsmatch. De spelade riktigt bra och vann med 4-3. Marcus var grymt het och på. Han gjorde assist och flera snygga passningar (måste ju få skryta lite).

Idag är jag hemma med lillplutt och vi ska ta och baka lite cupcakes, chokladbollar och kanske något mer, vi får la se vad tiden säger (det är kalas på lördag). Annars har jag precis gått med i en grupp på Peters sida som heter "Våga vägra muffins" *s*.
Det blir lite dubbla budskap och jag känner mig något motsägelsefull, men jag får nog ta och bjuda på det eftersom jag är en givmild kvinna ;)

Det regnar idag, vilket inte hör till ovanligheterna nu för tiden. Grått och trist är det och lite segare och tröttar blir man, gäääääääsp. Men jag citerar Åsas "efter regn kommer solsken" och så är det ju ur fler än en aspekt.

Ikväll är det möte och vila som gäller.
Imorgon blir det jogg igen, förhoppningsvis med Anna om hon lyckas tygla sin förkylning!

4 kommentarer:

Åsa! sa...

Vi har också regn, blä! Får vara inne och vara lite nyttig då... (Som att ligga på soffan och läsa bloggar tex ;)

Anonym sa...

Jag kör med mental övertygelse att jag blir frisk imorgon!

Anonym sa...

Våga vägra muffins gruppen. Vi är bara 2 medlemmar ännu. Kan vara den höga medlemsavgiften. Fast blir ju enklast så, jag är ordförande. Så sprid budskapet Marie. Gå från dörr till dörr, granne till granne. Börja med att värva Pepe. Han kan betala in medlemsavgiften på mitt konto. Skall ut o demonstrera vid Ica kvantum nu.

Miafia sa...

Åsa och Anna jag har helt missat att svara er på detta men nu är det ju liksom lite sent så...men bara så att ni vet och noterar att jag inte glömmer utan bara har slarva, ajabaja på mig!

Peter, jag har börjat värva grannar. Upp till kamp!!! Hur många har du lyckats få med?

Pepe är Pepe han vill starta en helt ny grupp som heter "Våga odla musche"...det där med muffins tyckte han var lite väl "kvinnligt" *s*