16 september 2008

I´m vabbing

Hemma idag igen. På torsdag får han gå till dagis vilket han längtar efter.
Jag har fruktansvärd träningsvärk efter passet i söndags då hon körde utfall i ett tempo som var rejält.

Jag måste ju självklart berätta något roligt. Jag har via jogg.se blivit kontaktad av en tjej som också bor här på ön och som också springer då och då. Vi har aldrig träffats (jo det är sant trots att vi bor på en liten ö) men i söndags kom hon ner till aerobicsen. Hon kände igen mig (kanske har hon sett mig på bloggen) och kom fram och sa "visst är det du från jogg"? Kul va!
Vi har bestämt att springa tillsammans, kul med många löparvänner!
Hon heter också Anna så nu har jag många Annor att hålla reda på, 3 styck för att vara exakt.
Jag får komma på smeknamn tror jag annars kan det bli lätt förvirrande och krångligt.

- Micke idag ska jag träffa Anna och Anna.
- Vilka Annor?
- Jo Anna grannen, A´s mamma och Anna den nya ;-)
- Vi ska springa.
el.
- Jag åker med Anna till aerobicsen, alltså Anna från den andra ön, mamma till E.
- Jaha tack för förtydligandet.

Apropå jogg.se så har jag ju fått trevliga bekantskaper som jag inte skulle fått ANNArs, humor ;-)
Det är otroligt kul och givande att möta nya människor som kan inspirera och komma att betyda det som ni kommit att betyda.
Ni vet redan vilka ni är men jag länkar såklart till era sidor, Åsa och Mialena!

Sitter här och smider planer på att jogga ikväll, förhoppningsvis med Anna och Anna!

Have I nice day!

6 kommentarer:

Åsa! sa...

Tycker också att det är jätteskoj med dig som bloggvän Marie!!!

Unknown sa...

Jag med! :)

Miafia sa...

Tackar, det är alltid desto trevligare när det är ömsesidigt:-)

Unknown sa...

Hmm - undrar om inte jag skall börja blogga också, darling? Fast, heh, vem vill se mina bloggprojekt som skulle bli ungefär "Se vilka fina lister jag målade idag" eller "Carportbygget"? Jaja - du är iaf en duktig bloggare.

Och åter till ämnet ang. alla Annor. Det kan vara lite frustrerande ibland när du pratar om Anna för då går det runt i min sökmotor som får alldeles för många träffar. Varför inte bara kalla dem för P:s Anna, H:s Anna Anna Jogg? Bit av kaka kallar jag det. [url]http://images.google.se/images?hl=sv&q=piece%20of%20cake&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi[url/]

Unknown sa...

Vad bra att man inte kan redigera...

Miafia sa...

Fast nu har jag ju hjälpt dig på traven..din nya blogg får heta Polis i skottlinjen. Det lär ju dröja innan du har renoveringa att skriva om *s*

Snygg länk darling! ;)