28 september 2008

Jogg eller aerobics

eller både och. Det är den stora frågan idag!

Jag har inte joggat en meter sen sist men väl varit på onsdagens aerobics i 1 och en halv svettig timme. Har också varit ute och promenerat en hel del.

I torsdags var jag och hela familjen M ute på en promenix ner till självaste Vaxholm och käkade mat. Det var mysigt. Och det blev väl cirkus 5,5 km eller nåt.
I går, lördags, så skulle Marcus vara bollkalle till A-lagsmatchen i fotboll så då följde jag och Matteus med (Micke jobbar hela helgen så han ser vi knappt, 21-07 i fredags och 22-07 lördag och söndag). Vi drog iväg hemifrån vid 13:30. Matteus cyklade lite och vi andra gick. Marcus kom med ett ypperligt förslag som jag nappade på och vi gick därför förbi konditioriet och köpte med oss lite kaffe, bullar och choklad för att ta med till lekparken där vi mellanlandade till Matteus stora glädje.

Matchen började kl. 16 och Vaxholm vann mot Ursvik med 6-2.

På hemvägen stannade vi till på pizzerian (jag åt bara liiiite av barnens rester, bara så att ni vet) och käkade för att sen ta 19:30 färjan hem. Men först och främst vill jag föra till protokollet att när vi var påväg genom Vaxholm City så "sprang" vi på Katti med familj och vänner och stannade självklart till för att prata lite, det var trevligt!
När vi väl kom hem efter kl. 20 var både jag och Matteus rätt så trötta och hade soffmys.
Marcus stannade kvar i Vaxholm med en kompis och kom hem senare.
Jag tror minsann att vi gick runt 9-10 km och jag är imponerad över lillplutts pigga små ben.

Lite bilder från lördagen:





Nå jag får väl se om jag kommer till ett beslut idag under städ- och vikatvätt stunden, huruvida det blir jogg och/eller aerobics.

Den som lever får se...

7 kommentarer:

Unknown sa...

Jogguppvärmning inför aerobicsen...? :)

Ja det var långt för små ben, duktig kille!!!

Anonym sa...

Vilka härliga höstbilder M

Unknown sa...

Jepp - den där Matteus sträcker sig upp är numera skrivbordsunderlägg.

Åsa! sa...

Så fina bilder! Ser ut som en toppendag i toppenväder!

CharmKatti sa...

Hur vart det undrar jag, kom du iväg på aerobicsen?
Eller du kanske är ute och springer i detta nu?

Anonym sa...

Blev det nan jogg/aerobics? Verkligen fina hostbilder, de e redan sparade pa harddisken. Moster Ann uppskattar alla slags bilder som laggs upp (forutom smagodis ;), vill se mer kort pa mina killar, o pa mamma Marie o pappa Micke sa klart!!! Har i DC ar bladen fortarande grona men fargskiftningarna borjar nog inom kort...

Harlig promenad ni gjorde.
Kram

Miafia sa...

Har inte hunnit med att svara på alla kommentarer och vill bara säga tack så mycket!!