5 september 2008

Planen som funkade

5,2 kilometer, ingen tid men det är väl lika bra, till sällskap en mobil som jag INTE är GLAD på!

Fy fasen vad jag är bra!
ATT det hjälpte med mitt tidigare lilla inlägg...Hade jag inte skrivet dessa ord så vete sjutton om jag skulle kommit ut. Det är kritiska ord jag skriver om mig, men det ÄR ju så jag funkar, än så länge vill jag tillägga. Jag måste ha press på mig, jag behöver få det rätta tänket ganska långt innan jag ska ut och jogga. Inte alltid, men allt som oftast har jag märkt!
Kommer den dagen då jag kan vara spontan? Kommer den dagen då jag kan njuta till fullo av löpningen?
Det hoppas jag verkligen! Det tror jag verkligen!

Så hur gick då passet kan man undra. Förutom att jag kände mig chic och läcker i mina nya tajta löparkläder, där varenda liten valk och alla delar av kroppen (läs: framförallt rumpa) syntes precis som jag ser ut naken typ, så kändes det gott. Otroligt sköna, funktionella kläder måste jag säga. För några år sedan skulle jag aldrig, jag säger ALDRIG, sprungit runt sådär. Men nu är jag "gammal" och "vis" och bjuder på det trots att tanken dyker upp just när jag känner mig trött och det dallrar lite extra, jooo det gör det! Eller kan det vara så att det dallrar hela tiden men jag kör förträngningsfasen i mina bästa stunder...haha.

Nåväl, precis när jag passerat första svängen, typ 150 meter hemifrån, sprang jag bokstavligt stavat på en granntjej (nästan) som tyckte jag var kanonduktig som gav mig ut i regnet, i linne vill jag då tillägga. Men det var ju varmt och skönt så varför inte!

I varje fall så är det kul att bli peppad så där och jag red på den vågen ganska länge, ungefär fram till 3 kilometer då min mobil la av. Jäkla, förbannade pryl! Den är ju relativt ny, den har ett kanonbra träningprogram som jag precis lärt mig använda och dessutom radio så jag kan digga loss totalt och så bråkar den med mig. Give me a brake please! Jag har verkligen ingen tur med mobiltelefoner :(
Det fick mig alltså lite ur balans och jag fick gå en stund (vilket inte gjorde så mycket då mina ben kändes som bly) så då passade jag på att ta kort och de kommer här:


Snigelfart


Turbofart


Den "kända" Militärvägen


Fortfarande Militärvägen.
Skumt med regn och sol på
en och samma gång.


Röd om kinderna och
blöt i håret.


Vacker regnbåge. Om ni ser
två är det för att ni ser dubbelt ;-)

Så vad tror vi, är Marie på gång igen, kommer Marie att hålla i?
Ja den som lever får se!

Kram och trevlig helg på er!

8 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Miafia sa...

Hmmm, men in tights...måste smaka på den ett tag...Robin Hood är ju förvisso en riktig man, men han levde ju på ett helt annat tal.
Prova Peter, får du inte ett ja så får du säkert några kvinnor att le ordentligt!!

Unknown sa...

Jag har ännu inte sett kläderna "live" men vaf*n - det är ju träningskläder, gumman! Och tycker du inte att de passar så kommer de ju att göra det snart - eller hur?! Slavdrivare Micke anmäler sig!

P.S. Och jag som tänkt byta mob snart... Den jag har nu funkar ju perfekt - aldrig något fel men ack så tråkig... Så hellre tråkig och hel - än fel ett tag till! ;)

Unknown sa...

;) ^^ D.S.

Unknown sa...

Heja!!! Träningskläder och ritualer innan pass är jättebra, då kommer hjärnan i fas och det blir mycket roligare alldeles automagiskt. Daller - äsch, det ser alltid värre ut i spegeln :) Jag har sett dina bilder ju och tycker du ser jättefin ut, så det så!
Jag har en utmaning till dig förresten! :)

Miafia sa...

Micke, menar du att du tycker jag ska gå ner i vikt eller? *s*
De passar såklart redan darling men målet är att köpa en storlek mindre för då dallrar det ju inte lika mycket! Puss

Mialena, tack för alldeles jättevänliga ord *rodnar*
Jag antog utmaningen! Det var riktigt överraskande kul :-)

Unknown sa...

Jättekul tycker jag!

Anonym sa...

Vart är den kommentaren som var beviste?